arkas arkas arkas arkas arkas arkas

ARKAS HOLDİNG

 


 

Arkas, 1902 yılında Gabriel J.B. Arcas tarafından İzmir’de kuruldu. Lucien Gabriel Arcas 1944 yılına kadar “Gabriel J.B Arcas Halefi Lucien Gabriel Arcas” adını verdiği şirketiyle ikinci kuşak olarak baba mesleğini sürdürdü. Lucien Gabriel Arcas’ın 1944 yılında kendi adına bir denizcilik acenteliği kurmasıyla denizcilik sektörü ile tanışıldı.
 
1964 senesinde, bugün Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanlığını yürütmekte olan Lucien Arkas üçüncü kuşak temsilcisi olarak yönetime geçti. 1900’lerin başlarından bugünlere kadar varlığını sürdüren Arkas, deniz, kara, demir ve havayolu taşımacılığı ile entegre ederek sunduğu lojistik hizmetlerinden acenteciliğe, armatörlükten liman işletmeciliğine, gemilere yakıt ikmalinden otomotive, sigorta hizmetlerinden bilgi sistemlerine ve kruvaziyer turizmine kadar birçok alanda faaliyet gösteriyor.

Arkas Holding’in bugün yurtiçinde 13, yurtdışında 19 ülkede, 38 ofisi (Yunanistan, İtalya, Monako, İspanya, Fransa, Portekiz, Cezayir, Fas, Mısır, Lübnan, Libya, Irak, Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, Rusya, Gürcistan, Azerbaycan) bulunuyor. 61 şirketi ile 6.700 kişiye istihdam sağlıyor.

Türkiye’de dünyanın önde gelen 10 armatörünün bazılarıyla ortaklık (MSC, Hapag Lloyd, Yang Ming, Tarros SPA) bazılarıyla temsilcilik (Hanjin Shipping, Grimaldi Lines, ACL, Marguisa Line, DAL, UAFL) ilişkisi içinde bulunuyor. Ayrıca Avrupa’nın en büyük karayolu ve demiryolu taşımacısı DB Schenker ile 1995 yılından beri ortaklığı sürüyor.  Yurt dışında ofislerinin bulunduğu ülkelerde Arkas Line, Hapag-Lloyd, Yang Ming, Hanjin Shipping, Grimaldi Lines, Tarros, DAL, UAFL gibi Türkiye’de temsil ettiği armatörlerin yanında sadece yurtdışında olmak üzere Hamburg Süd, PIL, CCNI, OOCL, UOL ve BDP gibi armatörlerin temsilciliklerini yürütüyor.



Dünya çapındaki armatörlerin acenteliğini yaparken diğer taraftan 1996 yılında gemi filosunun temellerini atan Arkas’ın Deniz Ticaret Filosu bugün Türk bayraklı 29 gemisi ile Türkiye’nin en büyük konteyner gemi filosudur. Filosunda ayrıca 5 tane Türk bayraklı yakıt ikmal tankeri bulunuyor. Yakıt ikmal tankerleri; 2006 yılında kurulan Arkas Petrol tarafından Akdeniz ve Karadeniz limanları başta olmak üzere dünya limanlarında armatör gemilerine hızlı ve güvenilir yakıt ikmal operasyonlarında kullanılıyor.

Türkiye’de özel sektördeki ilk Türk bayraklı konteyner hat taşımacılığını gerçekleştirmek amacıyla bugün Arkas Konteyner Taşımacılık (Arkas Line) adıyla faaliyet gösteren armatörlük şirketini 1996 yılında kurulan EMES Denizcilik ve Nakliyat A.Ş.  adıyla kurdu.  Arkas Line, Akdeniz ve Karadeniz’de Arkas filosundaki Türk bayraklı konteyner gemileri ile düzenli hat servisi veriyor.  

Arkas, özel liman işletmeciliğinde birçok ilke imza attı. 2001 yılında Ambarlı’da Türkiye’nin ilk özel konteyner limanı Marport’u (yıllık 2 milyon TEU kapasite) kurdu. Arkas, 2008 yılında ise İzmit’te Türkiye’nin ilk otomotiv limanı Autoport’u (yıllık 400.000 araç kapasitesi) hizmete açtı.

Arkas lojistik hizmetleri grubu, farklı faaliyet alanlarındaki 5 şirketini (Arkas Lojistik, Arkas Ulaştırma, Ar-Gü, Ardep ve Arfor) tek bir hedef doğrultusunda birleştirerek entegre lojistik hizmet zinciri sunuyor. Arkas Ulaştırma konteyner kara nakliyesi; Ar-Gü demiryolu taşımacılığı hizmetleri; Ardep depoculuk hizmetleri, Arfor ve Arkas Lojistik şirketleri tedarik zinciri yönetiminde yurtiçi ve yurtdışında müşterinin ihtiyacı olan tüm hizmetleri kombine bir şekilde müşteriye sunuyor.

Seyahat alanları günden güne genişleyen işadamlarının ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak üzere VIP uçak hizmeti sunan Arkasair, 1998 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Türkiye’de özel uçaklar ile VIP yolcu taşımacılığı ve hava taksi hizmeti konusunda ISO 9001 belgesini ilk alan şirket olan Arkasair’in filosunda 3 uçak bulunuyor. Arkas Air’in menzili Paris’ten, Pekin’e, Sidney’den Cape Town’a, Moskova’dan Washington’a kadar dünyanın birçok noktasına uzanıyor.

Avrupa’nın en büyük kruvaziyer şirketi MSC Cruises, Arkas Holding ortaklığı ile 2005 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet gösteriyor.