arkas arkas arkas arkas Arkas Kariyer arkas arkas
Arkas Holding, global ekonomik ve politik gündeme rağmen istikrarlı büyümesine 2011 yılında da devam etti

Dünyada ekonomik ve politik birçok gelişmenin yaşandığı 2011 yılında, devam eden Arap Baharı ve yılın sonunda etkisini artıran Avrupa’daki avro krizine rağmen Arkas gücünü korudu ve yatırımlarına devam etti.

53 şirketiyle 6 bin 300 çalışanına istihdam yaratan Arkas, yurtiçinde ve yurtdışında yürüttüğü iki büyük ve çok önemli projesi kapsamında 2011 yılında da hedeflerini gerçekleştirdi.

“Mare Nostrum” yani “Bizim Deniz” diye tanımladığı Akdeniz ve Karadeniz’de düzenli servis veren etkin bir hat operatörü olmak ve acentelik hizmeti vermek amacıyla yurtdışı yapılanmasına devam ederek hizmet verdiği ülke sayısını 15’e, ofis sayısını 34’e çıkardı. Hem Türkiye’de hem yurtdışında temsil etmek üzere yeni acentelikler alındı.

Yurtiçinde ise Anadolu’yu limanlara bağlamayı ve bölge sanayicisine ucuz nakliye imkanı sağlamayı amaçlayan Anadolu Projesi kapsamında, yatırımlarına devam etti.

 Türkiye’nin en büyük konteyner gemi filosuna sahip olan Arkas’ın filosuna 2.500 TEU kapasiteli Türkiye’nin en büyük konteyner gemisi katıldı. Geminin ikizi de 2010 yılında filoya katılmıştı. Ayrıca filosundaki kendine ait yakıt ikmal tankerlerinin sayısını 5’e çıkardı.

Akdeniz ve Karadeniz’de, Türkiye dahil 16 ülkedeki 47 ofisinde global bir holding olarak hizmet üretiyor

Arkas, Karadeniz ve Akdeniz’deki yapılanması kapsamında yeni ofisler açmaya devam etti. Karadeniz’de; Arkas’ın Romanya’da faaliyet gösteren sirketlerinden Romar Shipping Agency Sibiu’da, Arkas Dacia ise Cluj-Napoca’da yeni ofislerini açtı. Arkas Georgia, Kafkasya’nın Karadeniz’den tek giriş kapısı olan Gürcistan’ın başkenti Tiflis’teki yeni ofisi hizmete girdi.

Akdeniz’de ise Afrika’nın, hem Atlas Okyanusu hem de Akdeniz’e kıyısı olan tek ülkesi olan Fas’ta Arkas Maroc S.A.’yı kurdu. Arkas Maroc S.A., Arkas Line ve OOCL’in acenteligini, Global Container Agency ise Hambug Süd’ün acenteliğini yürütüyor.

Yeni acentelikler alındı, yeni ortaklıklar kuruldu hizmet ağı genişletildi

Tarros Denizcilik kuruldu

Arkas ve İtalya’nın güçlü armatörlerinden Tarros S.P.A., Türkiye’de 30 yıldır sürdürdükleri başarılı işbirliklerini büyüyen is hacmi sonucunda ortaklığa dönüştürerek Tarros Denizcilik ve Nakliyat A.S.’yi kurdu. Tarros Denizcilik, Akdeniz ve Kuzey Afrika’ya konteyner taşımacılığı yapıyor.

Arkas Rusya’da, PIL’in acentesi oldu

Rusya’da Singapur menşeli Pacific International Lines (PIL)’ın acenteligini, yeni kurduğu PIL Novorossiysk adlı şirketi ile yürütmeye başladı.

Türkiye’de Arkas Denizcilik, Yunanistan’da Arkas Hellas UAFL’yi temsil etmeye başladı

Türkiye’de önemli armatörlere acentelik hizmeti sunan Arkas Denizcilik, Ekim ayı itibariyle UAFL (United Africa Feeder Line)’nin acenteliğini yürütmeye başladı. Aynı zamanda Arkas Hellas da Yunanistan’da UAFL’nin acentesi oldu.

 Armatörlük

Arkas Line 1.800 adet reefer konteyner aldı

Arkas Line, 1.800 adet yeni 40’lık soğutuculu (reefer) konteyner aldı. Çevresel etkilerini göz önüne alarak seçtiği PrimeLINE® enerji sınıfı konteynerler, karbon salınımının azaltılmasına katkı sağlıyor.

Arkas’ın Türk bayraklı gemi filosu büyüdü

Türkiye’nin en büyük konteyner gemi filosuna sahip olan Arkas, yeni gemisi Gülbeniz A’yı filosuna katarak Türk bayraklı konteyner gemilerinin sayısını 25’e, konteyner taşıma kapasitesini ise 36.290 TEU’ya çıkardı.

Gemilere yakıt ikmali yapan ve petrol dağıtım şirketlerine akaryakıt taşıması gerçekleştiren Arkas Petrol de iki adet yeni inşa tanker teslim aldı. Filosundaki Türk bayraklı tanker sayısını 5’e kapasitesini 8153 DWT’ye çıkardı.

Lojistik hizmetleri alanında yatırımlar devam etti

Ar-Gü Tülomsaş’a 115 adet vagon siparişi verdi

Ar-Gü, 115 adetlik sipariş ile en büyük özel sektör siparişini Tülomsaş’a verdi. Türkiye’de ilk defa üretilen 45 feet’lik bu vagonların siparişi ile Ar-Gü ülkemizde vagon sanayisinin gelişimine de destek oldu. Ar-Gü bu yatırımla filosundaki toplam vagon sayısını 615’e çıkardı.

Arkas Anadolu Lojistik’ten Kayseri’ye 6 bin 700 metrekarelik antrepo

Arkas Anadolu Lojistik’in, Anadolu’nun gelişen şehri Kayseri’deki 6 bin 700 metrekare kapalı alana sahip gümrüklü ve gümrüksüz antreposunun gümrüklü kısmı 1 Haziran itibariyle hizmete girdi.

Kabotaj taşımaları ilk yılında yüzde 50 artış gösterdi

Arkas Anadolu Lojistik ve Arkas Line işbirliği ile iç limanlar arasında düzenli konteyner servisi veren Arkas, kabotaj taşımalarının getirdiği düşük maliyet avantajı sayesinde tasıma kapasitesini yüzde 50 artırdı. Arkas Anadolu Lojistik, 2011 yılı kabotaj taşımaları kapsamında 19.660 TEU yük taşıdı.

Liman işletmeciliğinde yenilikçi ve uluslar arası standartta uygulamalar

Türkiye’nin en yüksek elleçleme hacmine sahip konteyner limanı Marport’un Batı Terminali’nin 300 metre olan rıhtım uzunluğu 360 metreye çıkartılarak 14 bin TEU ve üzeri kapasiteli gemilerin yanaşabilmesi sağlandı. Rıhtım boyunun uzatılmasına ek olarak rıhtıma 30 metre mesafede bağlama dolfeni de insa edildi.

 

Enerjiyi daha verimli kullanmaya özen gösteren Marport, elektrikli RTG (konteyner istifleme vinci) kullanımına Batı Terminali’nde başladı. RTG’lerin modifikasyonu, terminal sahasına 1983 metre uzunluğunda enerji basbar’ların ve üç adet transformatör istasyonunun montajı yapılıyor. Marport, tüm terminallerindeki vinçlerini elektrikli olarak kullanmaya başladığında yüzde 80 enerji tasarrufu sağlayarak karbondioksit salınımının azaltılmasına önemli oranda katkı sağlayacak.