arkas arkas arkas arkas Arkas Kariyer arkas arkas
“Arkas iki yeni Türk bayraklı konteyner gemisi aldı”Türkiye’nin en büyük konteyner gemi filosuna sahip olan Arkas, filosuna iki yeni konteyner gemisi ekledi. 1.139 TEU kapasiteli M/V Inga A ve 1.122 TEU kapasiteli M/V Roseline A’nın eklenmesiyle gemi sayısı 27’ye kapasitesi 38 bin 728 TEU’ya ulaştı. Türkiye’de Arkas’ın sahip olduklarının dışındaki gemilerin toplam kapasitesi  59.760 TEU. Arkas sahip olduğu  27 tane Türk bayraklı gemisiyle tek başına Türkiye’deki toplam konteyner gemi filosunun yüzde 65’ini oluşturuyor.
 
38 bin 728 TEU olan Arkas’ın kapasitesi, her biri 20 feet (6 metre) uzunluğunda olan konteynerler yan yana tek sıra dizildiğinde 232 bin 368 metrelik (yaklaşık 232 kilometrelik) yol uzunluğuna denk geliyor.
 
Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Arkas Deniz Ticaret Filosu’ndaki gemilerin büyük çoğunluğu kendi armatörlük şirketimiz Arkas Line (Arkas Konteyner Taşımacılık A.Ş.) tarafından işletiliyor. Arkas Line şirketimiz, konteyner hat taşımacıları arasında Akdeniz’de dördüncü, dünyada ise 33. sırada yer alıyor. Gemilerimizin Türk bayraklı olması Türk denizciliğine dair bir aidiyeti temsil ediyor. Türk bayrağı kullanarak her gemimiz için yıllık yaklaşık 145 bin dolar artı maliyeti gönüllü olarak üstleniyoruz. Böylece Türkiye’nin taşımacılık alanında Akdeniz ve Karadeniz’de önemli bir yer edinmesini sağlıyoruz.” dedi.
 
Lucien Arkas ayrıca Arkas Line şirketinin Afrika’da gelişen Türk dış ticaretini desteklemek üzere Kasım 2012’den bu yana Batı Afrika’ya (Fildişi, Nijerya, Gana, Gabon ve Ekvator Ginesi) düzenli seferler sunduğunu söyledi.
 
Yeni gemiler, Inga A’yı EMES Feedering, Roseline A’yı Arkas Line işletecek
Inga A gemisi, 149 metre uzunluğunda, 22,70 metre genişliğinde ve 13 bin 600 beygirlik motor gücü ile 18 deniz mili hız yapabiliyor. Gemide reefer (soğutmalı) konteynerler için 232 adet priz bulunuyor. Arkas Line’ın feedering taşımalarını yürüten kolu EMES Feedering tarafından işletilecek olan M/V Inga A gemisi Batı Akdeniz Karadeniz Servisi’nde (West Mediterranean Black Sea/WBS) kullanılacak. WBS servisi Köstence – İstanbul (Marport) - Cagliari – Kazablanka - Tangier – Castellon - Cagliari - İstanbul (Marport) - Köstence rotasını izliyor. İstanbul’dan Kazablanka limanına transit süresi 8 gün, Tangier limanına ise 10 gün sürüyor.
 
Arkas’ın Akdeniz ve Karadeniz’de düzenli hat taşımacılığı yapan şirketi Arkas Line tarafından işletilecek olan M/V Roseline A gemisi ise Nisan ayından itibaren Kuzey Afrika servisinde çalıştırılacak. Kuzey Afrika Servisi (North Africa/ NAS) İstanbul (Marport) - Bursa (Gemlik) - Izmir - Annaba - Algiers - İstanbul (Marport) rotasını izliyor ve haftalık olarak yapılıyor. M/V Roseline A 148 metre uzunluğunda ve 24.6 metre genişliğinde. 9 bin 480 kilowattlık motor gücüne sahip olan gemi 18,5 knot (deniz mil) hız yapabiliyor. Reefer (soğutmalı) konteyner için 152 adet priz bulunuyor.